Lo vilatge

Situacion: Faugièiras se trapa a 27 quilometres de Besièrs. Lo vilatge es nisat al pè del serre de las tres torres, dins los primièrs contrafòrts de la Cevena, exactament a la rara dels terrens sistróses ont regna lo motge e dels terrens calquièrs ont mestrejan la frigola e lo bois.
La comuna se compausa tanben dels masatges de Somartre e La Caumeta.

Etimologia: lo nom de Faugièiras ven del mot latin Fagus, fau en occitan, hêtre en francés. Aquel luòc es designat jos lo nom de Villa de falgarias en 934, de Faugeires en 1529 e de Faugères en 1625.

La senhoriá: La senhoriá de Faugièiras éra compresa dins la senescalciá de Besièrs. Siaguèt erigida en baroniá a la debuta del sègle 12, amb sèti als Estats-generals de Provença. Los barons de Faugièiras sont demest los senhors mai importants del Lengadòc-Bas al sègle 13. Embraçan la causa dels albigèses e, apuèi la somission del Lengadòc al rei de França, fan partida de la crosada de Sant-Lois per la remission de lors pecats.
Al sègle 16, lo baron Claudi de Narbona-Caylus es l’un dels primièrs a embraçar la causa de la Reforma, amb los dos-tercs dels estatjants, e ven l’un dels mai terribles cap de guèrra uganaud, fasent de Faugièiras una plaça fòrta. Aprèp son assassinat, en 1578, son filh, Joan de Narbona-Caylus, perseguís la lucha e ven un dels luòctenents del Duc de Rohan. En 1622 la plaça de Faugièiras es assetjada e presa per las tropas del Duc de Montmorency. Aqueste mandét alara la desbatison del castèl e de las muralhas. Ara ne’n demòra sonque qualques vestigis coma la pòrta sud, lo portal d’aval, e una partida d’una torre de las muralhas, al nòrd, que la sala bassa, esparnhada per los demolisseires, siaguèt transformada en Temple en 1795.


Vue aérienne de Faugères en 1949           Vue d'ensemble du Faugères           Situation du village dans l'Hérault

Vue d'ensemble de Faugères en 1949 et aujourd'hui & sa situation dans l'Hérault

(cliquez sur les images pour agrandir)
Autres photos du village visibles Ici


Le village


Situation: Faugères se situe à 27 kilomètres au nord de Béziers. Le village est blotti au pied de la colline des Trois-Tours, dans les premiers contreforts des Cévennes, exactement à la limite des terrains schisteux où règne le ciste et des terrains calcaires où dominent le thym et le buis.
La commune comprend aussi les hameaux de Soumartre (plus d'infos Ici) et La Caumette.

Etymologie: Le nom de Faugères vient du mot latin fagus, hêtre en français, fau en occitan. Ce lieu est désigné sous le nom de Villa de Falgarias en 934, de Faugeires en 1529 et de Faugères en 1625.

La seigneurie: la seigneurie de Faugères était comprise dans la sénéchaussée de Béziers. Elle fut érigée en baronnie au début du 12ème siècle, avec siège aux Etats-Généraux de Provence. Les barons de Faugères sont parmi les seigneurs les plus importants du Bas-Languedoc au 13ème siècle. Ils embrassent la cause des Albigeois et, après la soumission du Languedoc à la couronne de France, ils font partie de la croisade de Saint-Louis pour la rémission de leurs péchés. Au 16ème siècle, le baron Claude de Narbonne-Caylus est un des premiers à embrasser la cause de la Réforme, avec les deux-tiers des habitants, et devient l’un des plus terribles chefs de guerre huguenot, faisant de Faugères une place forte. Après son assassinat, en 1578, son fils, Jean de Narbonne-Caylus, poursuit la lutte et devient l’un des lieutenants du Duc de Rohan. En 1622 la place de Faugères est assiégée et prise par les troupes du Duc de Montmorency. Celui-ci ordonna alors la destruction des murailles et du château. Il n’en reste plus aujourd’hui que quelques vestiges tels la porte sud, le portail d’aval, et une partie d’une tour des remparts, au nord, dont la salle basse, épargnée par les démolisseurs, fut convertie en temple en 1795.

Les armoiries: de sable a un pairlé losangé d’argent et de gueules.

Vers le site du syndicat d'initiative de Faugères: Ici



© Tous droits réservés - 2013 - "Lo Sauta Ròcs"